Stockholm i mitt hjärta

Nu ni! Nu tar ett nytt litet liv sina första steg i det stora farliga livet, även kallat internet. Ja, vi som kommer skriva i denna lilla söta blogg är Josefine och Kajsa från Stockholm! (WOHO!!!!) och Ola och Elias från Genevad (BUUU!!) Så, fråga mig inte vart Genevad ligger för jag har ingen aning.... Men det ligger lite utanför Halmstad iaf. Det vet jag, och det är ju alltid en början! Jag känner att mina geografi kunskaper kommer att utvecklas till det bättre med denna blogg, och man lär sig något nytt varje dag! Men nog om Genevad nu, vem bryr sig igentligen om den där typ byn eller vad det är? (Haha, känner att jag kommer få sota ganska mycket för det där sen men iaf! Men man ska stå för det man tycker;))
Så nu till Sveriges hjärta och det finaste som finns i hela världen, som alla redan räknat ut så talar jag förstås om Stockholm, här bor alltså jag och Josefine. och det är vi som gör hela Stockholm till den fantastiska miljön som nästan 1 miljon människor lever i. (Hur många bor i Genevad, jag bara undrar? ;))
Men iaf, jag heter Kajsa och bor då i Stockholm, Bromma. Mina år i grundskolan har jag spenderat på Södra ängby och Nya Elementar. Och det var på Nya som jag träffade den underbara människan Josefine! Men nu är dom åren förbi och jag ska börja på gymnasiet som dom andra här på bloggen. Jag har kommit in på mitt andrahandsval St Eriks men hoppas på en reservplats på Stockholms estetiska :). Min fritid spenderas mest i stallet med min lilla häst! Den lilla krabat som har hela mitt hjärta <3 Hans hela namn är What a Luck men kallas för Lucke. Han är en storhäst på ca 165 i manken. En brun valak på 13 år som är efter Lucky Light och No Way som har Feliciano som pappa. Jag och min syster köpte honom den 11 maj 2010 så vi har haft honom lite mer än ett år nu och jag har inte ångrat en ända minut i hans sälskap. Idag ringde väckarklockan prick 7 och det var bara att kliva upp ur den varma sköna sängen och ut i den kalla morgonluften, på med ridkläderna och ner i köket för att ta en macka innan man skulle bege sig bort till stallet. Min lilla snälla mamma körde mig till stallet och var där med mig, när jag kom stod han och tittade ut ur sitt lilla fönster och såg väldigt nöjd ut :) han fick sin kraft och sen så tog jag ut honom i gången och började borsta. Idag red jag på vårt 3-delade sprengerbett och hoppades på att vi skulle ha kvar den fina känslan som vi hade igår när jag red honom med vårt hackamore, när jag skrittat fram och tog tyglarna känndes han jätte fin och så skulle jag börja trava fram och då flög fan i honom, han drog upp huvudet och sprang på dubbelspår, inte kul kan jag ju bara säga... men det gick bättre och bättre ju längre ridpasset gick, jag red lite gångarts växlingar vilket både han och jag behöver öva på. ÅH, jag blir alldeles lycklig när jag tänker på slutet, trotts att det gick åthelvete i början så skärpte både jag och han sig till slut och det gick jätte bra :D kommer väll få träningsvärk i mina lår tills imorgon -.- Men hur ont jag än får så kommer det att vara värt det! :) efter ridpasset fick han gå ut i en sand-paddock och äta upp sitt morgon hö. Sen mockade jag, fyllde vatten i hans vatten hinkar, typ 20 liter i varje -.- Sen fixade jag hans hö-påsar, hans kraft burkar och smorde sist dressyr sadeln :) Juste, jag räddade 2 kattungar också som hade kommit ut ur sadelkammaren, värsta hjälten jao! ;) 
Haha, juste får inte glömma mitt och mammas failade försök att häng upp ''flug-fångare'' eller vad det heter! Haha, jag kan ju bara säga att mamma fick typ damp och jag fick inte skratta när hon fasstnade i två stycken samtidigt, förstår ni hur svårt det va? Men sen visade jag mamma hur man skulle göra och beskrev att det var som att sätta på som ett plåster och mamma som är sjuksköterska fattade hur jag menade och då gick allt mycket bättre. Sen ville mamma åka hem och ja... det var så jag kom hem, just nu går Lucke ute i en gräshage och kommer att gå där till 4 då han får komma in och äta sitt insläpps-hö + sin kraft. Kvällen kommer antagligen spenderas framför datorn eller teven, eftersom det regnar ute finns det inte så mycket att göra utomhus... Jag hatar att sitta still! Jag blir gaaaaalen! :O
Jag ska iaf gå och lägga mig tidigt idag pga den tidiga morgonen, och hörs vi inte innan sängen kallar så säger jag godnatt nu!

Puss och knull hjärtegull! <3
/Kajsa

Jag ber om ursäkt för de evetuella stavfel som ni kan hitta i detta inlägg, men hinner inte kolla igenom det just nu. Sorry! <3


Jag och min lilla polle i hans hage i stockholm


.


Min prins! <3



.


Haha jag+några hade lite tråkigt en dag i stallet, då det slutade med lite hoppning utan häst ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0